Dykkerfirmaer konkurrer på miljørigtighed

Foto: Josef Hána [CC BY-SA 3.0]
Foto: Josef Hána [CC BY-SA 3.0]

Det er blevet en konkurrencefordel at gøre noget godt for miljøet.

Det budskab har en række producenter af dykkerudstyr og arrangører af dykkerrejser opfanget.

Senest har dykkerrejseselskabet Blue O Two, der har specialiseret sig i at arrangere dykkerferier, besluttet at droppe engangsplastik på deres både.

Det oplyser selskabet i en pressemeddelelse. Beslutningen er i direkte forlængelse af den verdensomspændende kampagne mod plastik i havene, som Dansk Sportsdykker Forbund også er en del af.

Også dykkerur-producenten Oris gør en indsats for miljøet med urmodellen Oris AQUIS Clipperton.

Selskabet har kastet sig over at bevare den franske ø Clipperton, der ligger ud for Mexicos kyst. Øen er ubeboet og kendt for sine rige dyreliv, der også fungerer som migrationskorridor for en række truede arter. Indtægterne fra uret går til at støtte livet omkring øen.

Læs også

Dykning og havet

Flotte resultater ved VM

De danske deltagere ved VM i Fridykning i Beograd i juni måned gjorde en gæv indsats, og leverede fine resultater for deltagelsen. Især Anna-Marie Christiansen (på billedet til venstre) og Anette Rafen Ottzen (til højre) […]